Krízová intervencia

Registrácia sociálnej služby krízovej intervencie od 09.09.2024 v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách

Pokiaľ niečo zasiahne do Vášho života tak, že to okupuje Vašu myseľ, komplikuje bežný život a vyvoláva neprimeraný stres, je namieste vyhľadať odborníka. Môžete si všímať aj nasledovné faktory:

Máte pocit, že vaše emócie sú "príliš" že sa príliš hneváte, príliš smútite, ste príliš nabudení a nadobúdate pocit, že vám chýbajú nástroje, ako s tým pracovať.

Vy a váš bežný život sa výrazne zmenili veci, ktoré vás bavili, vás baviť prestali, negatívne sa zmenilo vaše vnútorné prežívanie, skomplikoval sa váš školský či pracovný život.

Myšlienky na ťažkosti, ktoré prišli do vášho života (ako aj myšlienky na to, čo s tým), vám zaberajú minimálne hodinu počas každého dňa. Môžu vyvolávať aj zahanbenie či tendencie vyhýbať sa okoliu.

Izolujete sa. Zhoršuje sa kvalita vašich vzťahov. Vstupuje do nich tajnostkárstvo, klamstvá či pocit, že ste pre niekoho záťaž.

Máte pocit, že je toho na vás príliš veľa. Spôsobuje to únavu, rezignáciu, beznádej. Všetko robíte akosi ťažšie. Môže byť náročné aj vstať z postele.

Menej spíte, inak sa stravujete. Výrazne sa mení váš životný štýl. Cítite aj fyzickú nepohodu (napr. bolesti brucha či hlavy).

Dlhšiu dobu máte pocit, že to nie si vy. Pýtate sa sami seba – prečo sa tak správam? Kto vlastne som? Aký/aká vlastne som? Máte pocit, že si vlastne nerozumiete.

Toto všetko sú ukazovatele, že vo Vašom živote nie je všetko úplne v poriadku a potrebovali by ste poradiť, čo urobiť inak, aby ste sa začali cítiť lepšie.

Ak Vám je ťažko, nečakaj a neostávaj v tom sám. Máme pre Vás k dispozícii poradcov, ktorí sa s Vami o Vašich ťažkostiach porozprávajú. Je to anonymné a bezplatné. Môžete im zavolať cez telefón, napísať e-mail alebo si s nimi môžeš dohodnúť stretnutie. Je len na Vás, čo Vám vyhovuje viac. Rozhovor s odborníkom môže priniesť potrebné informácie alebo iný uhol pohľadu.

Naše OZ pri poskytovaní pomoci a podpory dbá aj na dodržiavanie práv dieťaťa a zabezpečenie ochrany dieťaťa nevyhnutnej pre jeho blaho a rešpektujúcej jeho najlepší záujem podľa medzinárodného dohovoru. Základným cieľom našich opatrení sociálnoprávnej ochrany detí je poskytnutie potrebnej pomoci rodinám tak, aby deti mohli vyrastať v starostlivosti svojich rodičov. Poskytujeme pomoc dieťaťu v naliehavých prípadoch, najmä ak je ohrozený jeho život, zdravie alebo priaznivý psychický, fyzický a sociálny vývin. Poskytujeme pomoc dieťaťu alebo plnoletej osobe ohrozenej správaním člena/ov rodiny alebo iných osôb.

V prvom kroku nám ide o poskytnutie okamžitej pomoci, ktorá zahŕňa emocionálnu podporu, sociálno-právnu pomoc a poskytnutie z možností sociálnych strategických sietí takú, ktorá uspokojí potreby daného klienta a jeho momentálnej krízovej situácie..

Pri poskytovaní sociálnej služby zamestnanci ako aj dobrovoľníci OZ Tretia vlna rešpektujú právo každého prijímateľa na sebarealizáciu v takej miere, aby nedochádzalo k obmedzeniu práv druhých prijímateľov či iných osôb.

Pri poskytovaní sociálnej služby zamestnanci ako aj dobrovoľníci OZ Tretia vlna rešpektujú jedinečnosť každého prijímateľa bez ohľadu na jeho pôvod, etnickú príslušnosť, rasu či farbu pleti, materinský jazyk, vek, zdravotný stav, sexuálnu orientáciu, ekonomickú situáciu, náboženské a politické presvedčenie.

Cieľmi krízovej intervencie sú:

 poskytovanie komplexného poradenstva (sociálne, psychologické, právne a ekonomické),

 poskytovanie sociálnej pomoci a sociálnych služieb (krízová intervencia, sociálna asistencia, telefonická linka, individuálny prístup, prevencia...),

 eliminovanie násilia a jeho negatívnych následkov v spoločnosti,

 ochrana ľudských a občianskych práv a právom chránených záujmov klientov všetkých vekových kategórií,

 prevencia sociálno-patologických javov, prevencia prehlbovania negatívnych dôsledkov krízy,

 kooperácia s policajnými zbormi, so štátnymi úradmi a neštátnymi organizáciami a združeniami